Fragile.



" Mår du bra? ".
Nej. Nej nej nej nej nej. Nej, såklart mår jag inte bra. Om jag mådde bra, tror du inte jag skulle äta då? Om jag mådde bra, tror du inte jag skulle kunna le då? Borde jag inte kunna skratta? Borde jag inte kunna säga att jag är lycklig? Om jag mådde bra, skulle jag inte låta bli att förstöra mig själv?
Jo. Om jag mådde bra alltså. Nu råkar det vara så att jag faktiskt gör allt det där. Jag äter inte, jag ler inte, jag skrattar inte, jag är inte lycklig. Och ja, jag förstör mig själv. Jag vet om det. Men det är inte bara jag. Ni har gjort en stor del av det och cred för det, ni har gjort det bra. Jag är i bitar, totalt trasig. Men det ska inte knäcka mig nu. Det har inte knäckt mig förut, jag överlever.
Jag har den bitterljuva envisheten att tacka för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0