And she will make sure that you remember.


Praktik i mataffär.

Det kom en väldigt läskig, aningen skrämmande, man och sa " blöblöblö nyponsoppa? " till mig. Jag visade honom vart den fanns. Sen log jag mot honom och väntade på att han skulle ge mig ett tack och sen gå. Det fick jag inte. Jag fick mer " blöblö nej inte den.. blöblöblö? ". Ehe? Sen började han snacka tyska och väntade på att jag skulle säga något tillbaka på tyska. Ungefär nåt i stil med " Jahaaa, nu vet jag, det är härborta! ". Problemet är att mina tyska-skills inte är särskilt imponerande. Så om jag hade försökt mig på ett svar hade det blivit " scheisse ich vet inte vad dich snackar om! ". Typ.
Hur gick det? Han sa något mer och lämnade mig sen stående där som ett frågetecken, utan att ha en aning om vad han precis sagt till mig. Kanske sa han " inkompetenta idiot " eller kanske sa han " hon var en äkta blondin ". Det kommer jag aldrig få veta. Och kanske, bara kanske, kommer det hålla mig vaken inatt.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0