You know it keeps you awake at night.


Mysteriet skolan.

När en lärare säger " jag vet att du kan " menar han egentligen " jag hoppas att du kan så vi slipper gå igenom det här en gång till ".
När en syo säger " du får söka hur många linjer du vill " betyder det egentligen " håll dig till tre ".
När någon säger att maten är god menar dom egentligen " jag har inget annat val och är utsvulten ".
När en elev säger att hon glömt läxan menar hon egentligen " den var så tråkig att jag inte orkade göra den men jag säger att jag glömt den så verkar det som att jag har mycket att stå i fast jag inte har det ".
När en lärare säger " glöm inte det här nu " betyder det egentligen " du får inte glömma det, för jag kommer glömma det. "
När en elev säger till gympaläraren för sjunde gången i rad att hon glömt kläder menar hon egentligen " när ska du fatta att jag inte tänker vara med? ".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0