Laugh yourself to death.


Buss 47 från Djurgården

Bussen är proppfull och passagerarna kan inte tränga ihop sig p.g.a. en mamma med barnvagn.
Busschauffören: Du måste gå av, du får inte ha barnvagnen här om den blockerar för andra passagerare.
Mamman: Jag går inte av, jag har redan missat tre bussar!
Busschauffören: Okej, men om bussen fattar eld kommer ni att brinna upp allihopa.
En pappa till sin förskräckta son ~7: Det är en riktig psykolog som pratar nu.



Konsum, Lambohov, Linköping

En bunt studenter i lila overaller är på väg in på Konsum. En grabb ~5 och hans mormor går samtidigt ut. Mormorn förklarar varför studenterna har overall på sig.
Mormorn: De är som lite större dagisbarn.



Bar Söderhof, Stockholm

Två killar och en tjej ~25 sitter och dricker öl på uteserveringen en kväll.
Kille 1: Hörrni, jag har börjat springa!
Kille 2: Vadå? Till bussen?
Kille 1: Nej nej, jag har börjat motionera.
Tjejen: Men det är ju jättebra för dig!
Kille 2 (skeptiskt): Men... varför började du med det?
Kille 1: Jo... (Han tänder en cigg)... mitt internet dog igår.


Buss 111 mellan Växjö och Alvesta

Två killar ~20 sitter på bussen och pratar om sex.
Kille 1: Jag skulle aldrig spendera mer än två tusen spänn på en dildo!
Kille 2: Vad fan ska du med en dildo till? Eller förresten, jag vill inte veta...

Buss 2, Sundsvall

Två tjejer ~14 sitter och pratar. En svartrockare sitter mitt emot dem.
Tjej 1: Jag läste att allt man värmer i mikron tappar näring.
Tjej 2: Vadå? Så om jag mikrar en gurka en morot och sallad, så innehåller det ingenting efteråt?
Tjej 1: Ja ungefär, mikron suger ur allt liksom.
Tjej 2: Men jag mikrar alltid mina nudlar! Då är det ju ingen näring i dem alls när jag tar ut dem?
Tjej 1: Nä, helt tomma. Man ska koka nudlar!
Bussen stannar på en hållplats och svartrockaren reser sig för att gå av.
Svartrockaren: Nudlar innehåller förfan ingen jävla näring hur ni än gör.


Planet från Sverige har just anlänt. Reseledaren, en mörkhyad kille ~25, står och tar emot resenärerna.
Reseledaren (till en familj): Resebeviset tack!
Mamma ~40: Resebeviset?! I don't understand you!
Dotter ~16: Åh nej, det här kan inte vara sant...
Pappa ~45 (stolt): Det är lugnt ungar, det här fixar pappa!
När bussarna börjar åka ut till hotellen, står familjen fortfarande kvar på flygplatsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0