Getting over you in a weekend.


Jag är trött på alla personer som hela tiden måste kommentera att det förfärliga sommarlovet är på väg. Jag är trött på personer som frågar mig vad jag ska göra i sommar. Jag är ännu mer trött på personer som frågar vad jag ska göra i höst. Jag är trött på personer som försöker göra upp sommarplaner med mig, när jag lever genom att intala mig själv att det är ett år kvar till den vidriga sommaren står för dörren. Fattar du inte? Jag vill inte ha sommar. Jag vill inte ha höst. Jag vill spola tillbaka tiden till februari och stanna där resten av livet. Jag är trött på att tiden rinner ur mina händer som små miljoner sandkorn. Jag är trött på att folk måste påminna mig om att jag måste börja om på nytt. När sommaren börjar så måste jag börja om från noll. Noll. En ny start. Och jag vill inte ha den. För ett år sen hade jag skuttat av lycka om nån hade gett mig en nystart. Nu vill jag ge den personen en käftsmäll och säga att jag är lycklig som jag är. Jag är trött, okej? Och därför pushar jag mig själv mer än nånsin. Ingen mat, ingen vila, inget kul. Fokusera. Andas. Överlev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0