Du har gjort mig svag.



Jag bestämde mig för att koppla ur, bara stänga av alla känslor. Tekniskt sett bestämde jag mig för att bli en robot. Inga känslor betydde ju att ingen skulle bli sårad. Det funkade ungefär två dagar. Helt enkelt, det var inte jag. Jag försökte göra om mig själv till en kall person bara för att slippa såras. Men när man tänker efter är det bättre att bli sårad och kanske även såra någon. Att se någon vara nära tårar betyder att du gjorde ett bra intryck på den. Den kommer minnas dig. Den kommer sakna dig. Och du vet att du kommer må likadant. Så det är värt det. Det är värt att låta någon komma nära dig även om det slutar i tårar och kaos. För det du hade däremellan är något som inte går att köpa för pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0