With empty words our worlds collide.


Skolan började idag. Imorrn och på tisdag är det ' lära känna varandra ' dagar. Jag är skraj. På onsdag börjar lektionerna. Halva dagen biologi och halva dagen traktorkörning. Jag kan knappt backa med moppen utan att köra in i något. Jag är skraj. Resten av schemat minns jag inte, förutom att det var matte på torsdag. Gillas verkligen inte. Jag tror jag hamnade i lite fel klass. Lunchen är inte föränn vid tolv. Man slutar vid tio över fyra. Förutom fredagar, då är det tjugo i två. Och måndagar börjar man egentligen halv elva-elva. Jag är skraj. Jag känner ingen i min nya klass, vilket skrämmer mig. Vaktmästaren skrämde livet ur mig.
Jag; * berättar för och efternamn *
Han; ÄR DET DU?!
Jag; Öh.. höhö? Jaa?
Han; Du vet inte vem jag är?
Jag; Eh.. hehe.. he.. nej?
Han; Jag var gift med din granne förut!
Jag; ... Olle?
Han; Jaa! Shit nu ska vi fightas här alltså!
Jag; Hehe.. he..


Det går bra nu. Njae, egentligen är jag bara livrädd. Livrädd för att den här skolan är värre än den andra. Jag är inte bara livrädd, jag är trött också. Och skraj. Och lite nervös. Men det går över. Nån dag.
Och jag kom också på att jag är inskriven på två skolor och reserv på en tredje. Lyckat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0