För en lögn gör inte lika ont.


Innan du fortsätter jaga mig, innan du säger något mer finns det saker du borde veta om mig. Ganska många faktiskt.
Jag gillar inte känslodrabbel. Jag gillar inte orden " jag älskar dig " eller puttenuttiga presenter. Jag gillar inte att hålla handen och jag gillar inte när någon tror att han äger mig. För sanningen är den att om jag säger att jag är din, är jag bara din till 70%. Ser jag någon som jag tror är min drömprins så är det ganska självklart för mig att jag springer efter och försöker ta reda på om han är det. Och är han inte det så okej, det är lungt. En dag hittar jag honom. Men jag tänker aldrig låta någon äga mig. Aldrig. Jag är fri. Jag gillar inte när någon hela tiden måste stå tätt intill mig och krama mig så hårt att jag nästan kvävs bara för att ingen annan ska få röra vid mig. Jag går inte sönder bara för att någon petar på mig. Jag går sönder om man kramar ihjäl mig. Jag gillar inte när någon tar mitt andrum. Jag gillar inte kärleksförklaringar särskilt mycket heller eftersom jag aldrig kan säga en sådan själv. Allt jag svarar på sånt är " okeej.. " och sen är det inget mer med det. Dom där tre orden som alla suktar efter är heller inget jag är proffs på. Jag gillar dom bara inte. Jag gillar inte att säga dom för det känns som ett löfte för mig, ett löfte om att jag alltid ska finnas där. Jag kanske inte gör det. Jag går dit jag vill och jag stannar där jag trivs. Och dom orden är något jag undviker så gott jag kan. Jag gillar heller inte ' vi sättet '.  " VI tycker, VI ska, VI borde.. ". Du fattar. Jag har ett eget liv också, hur otroligt det än låter. Och jag ger inte upp hela min värld för någon som kanske inte alltid finns kvar.
Men överlever du det här så visst, försök fånga mig om du kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0